Friday, March 19, 2010

21st Street Bridge Across the Arkansas River, 1932


The "new" 21st Street bridge over the Arkansas River in 1932.

The 21st Street bridge across the Arkansas River was completed in 1932. The water level in the Arkansas varies considerably according to the amount of rain falls upstream. The riverbed is very sandy and a number of commercial sand dredging operations are located on the river across the state. When the bridge was being constructed the water level was so low that equipment could work from the channel.


The 21st Street bridge in December 2009.


The bridge originally had decorative risers and guard rails.

Oklahoma acquired its longest concrete bridge (1,880 feet) when Tulsa raised funds through a bond issue to build a twenty-one span, open spandrel arch bridge across the Arkansas River. The 21st Street Bridge, completed in 1932, opened a major new thoroughfare between downtown and fast growing western suburbs.


The bridge assumed a more utilitarian appearance after its 1984 expansion.

The Spans were strengthened, the deck was widened, and a Riverside exit ramp was added.


Looking north at the 21st Street Bridge and the Tulsa skyline in 1932.


Photograph taken September 10, 1983.

The 21st Street bridge project began in early September 1983 with the demolition of the old bridge railings and the three spans over Riverside Drive.


Photograph taken October 7, 1983.

The 21st Street bridge's deck is beginning to vanish into history as work has started on removing the deck to the arches. The bridge's arches and footings are sound, but the deck above the arches is deteriorated. This portion of the bridge will be removed and replaced, while the arches will remain intact.




Photograph taken May 14, 1984.

Work has started on removing the road deck at the west end of the 21st Street bridge. Pier work is continuing on the bridge, and work is underway on building a pedestrian ramp from the new bridge's future bicycle lane to the Riverside Drive bicycle trail.

Photograph taken August 12, 1984

The new ramp connecting the 21st Street bridge with Riverside Drive is moving along as two piers are complete and a third pier is nearing completion.


A comprehensive study of Oklahoma bridge construction can be found HERE. (Older photos courtesy of the Beryl Ford Collection/Rotary Club of Tulsa, Tulsa City-County Library and Tulsa Historical Society.)

18 comments:

  1. Love that third one, with the arches reflected in the water.

    Thanks for stopping by at my blog and commenting! We lived in Owasso for about four years, so it's especially interesting seeing all these posts about Tulsa. Nice to meet you.

    ReplyDelete
  2. My hubby and I spent a good hour scrolling through your photos last night. Thank you for bringing the history of our fair city to life.

    ReplyDelete
  3. As an engineer I loved it! Amazing! I would like to see up close. Cheers.

    ReplyDelete
  4. What about the little "Tulsa Cave House" built in the 20's as "The Cave Garden". Thank you for your wonderful pictures of Tulsa!

    ReplyDelete
  5. I love your artwork and follow you pots this very minute!
    หนังไทย

    ReplyDelete
  6. Very nice post really ! I apperciate your blog Thanks for sharing,keep sharing more blogs.

    ดูหนัง

    ReplyDelete
  7. You should mainly superior together with well-performing material, which means that see it: 21 Bridges เผด็จศึกยึดนิวยอร์ก

    ReplyDelete
  8. I now own a business of my own with the help of Elegantloanfirm with a loan of $900,000.00 USD. at 2% rate charges, at first i taught with was all a joke until my loan request was  process under five working days and my requested funds was transfer to me. am now a proud owner of a large business with 15 staffs working under me. All thanks to the loan officer Russ Harry he is a God sent, you can contact them to improve your business on.. email-- Elegantloanfirm@hotmail.com.

    ReplyDelete
  9. real testimony and good news !!!

    My name is Mohammad, I just received my loan and has been transferred to my bank account, a few days ago I applied to the Dangote Loan Company through Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), I asked Lady Jane about the Dangote Loan Company's requirements and Jane told me that if I had all the requirements that my loan would be transferred to me without delay

    And believe me now because my Rp11 billion loan with an interest rate of 2% for my Coal Mining business has just been approved and transferred to my account, this is a dream to come, I promise Lady Jane that I will tell the world is this true? and I will tell the world now because this is true

    You do not need to pay registration fees, license fees, comply with the Dangote Loan Company and you will get your loan

    for more details contact me via email: mahammadismali234@gmail.com and contact the Dangote Loan Company for your loan now via email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  10. details of play are as follows. Which is divided สโบเบ็ต into groups, namely the banker and player You can

    ReplyDelete
  11. KABAR BAIK!!!
    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, jadi banyak pemberi pinjaman di sini semuanya penipu dan mereka ada di sini Untuk menipu Anda dari uang yang Anda peroleh dengan susah payah, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp1.000.000.000,00 dari seorang wanita di Turki dan saya kehilangan sekitar 27 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 27 juta. Namun saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya tentang macet karena hutang.
    Ketika pencarian saya untuk perusahaan pinjaman swasta yang dapat diandalkan berlanjut, saya melihat iklan lain secara online dan nama perusahaan tersebut adalah WORLD LOANS COMPANY dari Nigeria. Saya kehilangan 13 juta bersama mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya ajukan.
    Semoga Allah dipuji, seorang teman saya yang mengajukan pinjaman dan juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan yang dapat diandalkan di mana Ny. Ana Michael sang manajer cabang bekerja, dan saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp1.000.000.000,00, dan mereka meminta kredensial saya yang saya kirimkan dan setelah mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah lelucon dan mungkin itu adalah salah satu tindakan penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya kagum ketika saya mendapatkan pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat dari mendapatkan bisnis saya terputus ke udara dan dilikuidasi dan hari ini bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakan dia tidak tahu tentang perusahaan fashion saya.
    Jadi saya menasehati semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk menyenangkan menghubungi Mars. Ana Michael melalui email: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)
    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (dianpelangiindonesia@gmail.com)
    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan baik yang sama dalam hidup Anda.

    ReplyDelete
  12. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum
    Data pribadi
    Negara: Indonesia
    Nama: Wahyu Sapto Handoko
    Email: wahyusaptohandoko256@gmail.com
    Alamat: Jl. Sukarela rt.02 / 05 Paninggilan, Ciledug, Tangerang
    Sudah empat tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp1,2 miliar dari ibu Helen dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. Ibu Helen Wilson telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Helen bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya meminta tambahan Rp3,7 miliar setelah melalui saya proses hukum. pinjaman itu disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 48 jam di rekening bank BRI saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Mrs. Helen Wilson dan tim manajemen pinjaman WEMA Finance telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA, INDONESIA dan Rumania, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Ibu Helen Wilson hari ini dan selalu
    Email: (helenwilson719@gmail.com)

    WA: +1-585-326-2165

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  14. ผู้แทนที่ได้รับสิขสิทธิ์อย่างเป็นทางการจาก UFABET ยูฟ่าเบท เว็บไซต์พนันบอลออนไลน์ ที่ตามมาตรฐานระดับนานาชาติที่เหมาะสมที่สุดในประเทศไทย ท่านสามารถพนันกีฬาออนไลน์ พนันบอลออนไลน์ บอลสเต็ป บอลชุด บาคาร่า คาสิโนออนไลน์ ลอตเตอรี่ มวย ได้ทุกประเภทโดยเปิดราคามากยิ่งกว่าเจ้าอื่น สะดวกเพิ่มขึ้นสามารถวางเดิมพันได้ทุกที่ที่ต้องการรองรับโทรศัพท์มือถือทุกรุ่นทุกระบบ และก็ที่สำคัญเป็นภาษาไทยทั้งยังระบบ

    เว็บยูฟ่าเบท UFABET มีความปลอดภัยมาตรฐานระดับนานาชาติ การปกป้องคุ้มครองข้อมูลมากยิ่งกว่า 10 ชั้น ทำให้คุณลูกค้าไม่จำเป็นที่จะต้องมาวิตกกังวลกับความปลอดภัยด้านข้อมูลส่วนตัว ที่รองรับการเดิมพันบอลออนไลน์ ผ่านอินเตอร์เน็ต รวมทั้งคาสิโนออนไลน์ที่มีให้เลือกมากยิ่งกว่า 1000 เกมส์ พร้อมกับยังมีคาสิโนที่ถ่ายทอดสดตลอด 1 วัน พร้อมโปรโมชั่นเยอะแยะ UFABETV ยินดีให้บริการทุกคนตลอด 1 วัน กับคณะทำงานมือโปรพร้อมแก้ไขและก็รับใช้ทุกคนสำหรับเพื่อการฝากถอนข้างใน 5 นาที


    ufabet

    ReplyDelete
  15. ผู้แทนที่ได้รับสิขสิทธิ์อย่างเป็นทางการจาก UFABET ยูฟ่าเบท เว็บไซต์พนันบอลออนไลน์ ที่ตามมาตรฐานระดับนานาชาติที่เหมาะสมที่สุดในประเทศไทย ท่านสามารถพนันกีฬาออนไลน์ พนันบอลออนไลน์ บอลสเต็ป บอลชุด บาคาร่า คาสิโนออนไลน์ ลอตเตอรี่ มวย ได้ทุกประเภทโดยเปิดราคามากยิ่งกว่าเจ้าอื่น สะดวกเพิ่มขึ้นสามารถวางเดิมพันได้ทุกที่ที่ต้องการรองรับโทรศัพท์มือถือทุกรุ่นทุกระบบ และก็ที่สำคัญเป็นภาษาไทยทั้งยังระบบ

    เว็บยูฟ่าเบท UFABET มีความปลอดภัยมาตรฐานระดับนานาชาติ การปกป้องคุ้มครองข้อมูลมากยิ่งกว่า 10 ชั้น ทำให้คุณลูกค้าไม่จำเป็นที่จะต้องมาวิตกกังวลกับความปลอดภัยด้านข้อมูลส่วนตัว ที่รองรับการเดิมพันบอลออนไลน์ ผ่านอินเตอร์เน็ต รวมทั้งคาสิโนออนไลน์ที่มีให้เลือกมากยิ่งกว่า 1000 เกมส์ พร้อมกับยังมีคาสิโนที่ถ่ายทอดสดตลอด 1 วัน พร้อมโปรโมชั่นเยอะแยะ UFABETV ยินดีให้บริการทุกคนตลอด 1 วัน กับคณะทำงานมือโปรพร้อมแก้ไขและก็รับใช้ทุกคนสำหรับเพื่อการฝากถอนข้างใน 5 นาที
    ufabet
    แทงบอล
    บาคาร่า

    ReplyDelete
  16. UFABET ยูฟ่าเบทเว็บไซต์เดิมพันออนไลน์ที่ได้มาตรฐานสากลที่สุดในประเทศไทยคุณสามารถเดิมพันกีฬาออนไลน์ แทงบอลออนไลน์บอลสเต็ปบาคาร่าคาสิโนออนไลน์หวยมวยได้ทุกประเภทเปิดราคามากกว่าที่อื่นสะดวกกว่าสามารถวางเดิมพันได้ทุกที่ที่ต้องการรองรับระบบโทรศัพท์มือถือทุกระบบ

    แทงบอลยูฟ่า UFABET มีความปลอดภัยระดับมาตรฐานสากล ด้วยการปกป้องข้อมูลมากกว่า 10 ชั้นคุณซึ่งเป็นลูกค้าของคุณไม่ต้องกังวลเกี่ยวกับความปลอดภัยของข้อมูลส่วนบุคคลของคุณ ที่รองรับการแทงบอลออนไลน์ผ่านอินเตอร์เน็ตรวมถึงคาสิโนออนไลน์ที่มีเกมให้เลือกมากกว่า 1000 เกมพร้อมทั้งยังมีคาสิโนสดตลอด 1 วันพร้อมโปรโมชั่นมากมาย และให้บริการทุกคนสำหรับการฝากและถอนภายใน 5 นาที

    ufabet
    แทงบอล
    บาคาร่า
    สล๊อต

    ReplyDelete
  17. Dive into the exhilarating world of sports betting with 24kbet sports, where excitement and endless winning opportunities await!

    blog 24kbet login
    blog 24kbet app
    blog 24kbet betting

    ReplyDelete